Wilde Vaart

Leeftijd: 15 – 18 jaar
Opkomst: zaterdag van 13 uur tot 17 uur op Wilde Vaart zolder

Join The family!

De wilde vaart van Scouting Erskine is een kleine groep met veel enthousiasme. Wat wij belangrijk vinden is sfeer! Wij hebben 2 begeleiders die er vooral zijn om te ondersteunen en dus niet een staf team zoals bij de zeewelpen of zeeverkenners. Dit is heel leuk want zo leer je om zelfstandig dingen te regelen, en als het niet goed gaat heb je twee top begeleiders om je te helpen. Je leert dus ook van je eigen fouten.

Wat doe je bij de wilde vaart?

Naast heel veel plezier maken met een soort van tweede familie, doen we behoorlijk wat andere dingen! In het zomerseizoen is het grootste onderdeel zeilen terwijl je in de winter de boot weer zomerklaar maakt! Vaak is er op een dag ook genoeg ruimte om lekker te chillen! Naast dit doen we leuke activiteiten, soms ook met andere speltakken, en blijven we zelfs af en toe gezellig koken en eten.

RZW-wedstrijden 2017

Naast de wekelijkse fun hebben we ook regelmatig kamp of een activiteit. Denk bij kamp aan een weekendje weg, met zijn alle op de basis slapen, een winterkamp of een groot zomerkamp en dan nog scouting evenementen. Paroba is een leuke scouting wedstrijd in het Amsterdamse bos wat elk jaar terug komt in April, de Roei-, zeil- en wrikwedstrijden zijn scouting wedstrijden waarbij je prijzen kan winnen en de Admiralen tocht is een wedstrijd waar je 35 of 70 km zo snel mogelijk moet afleggen met de boot.

Wat is ons doel?

Plezier staat op nummer 1! We willen dat de wilde vaarders met plezier naar scouting komen en met een bredere glimlach ook weer weg gaan. Daarnaast is een doel om CWO diploma’s te halen! Daar hebben we veel plezier in en als je weet hoe je moet zeilen maakt dit het ook leuker.

Wat leer je bij de wilde vaart?

Tocht uitstippelen

Verantwoordelijkheid dragen is een grote taak die je krijgt bij de Wilde Vaart. Je hebt taken zoals een voorzitter, secretaris, etc. En daar draag je dus je eigen verantwoordelijkheid voor. Daarnaast mogen we onze kampen zelf inplannen en bedenken wat we eten, doen en slapen plus wanneer we dat doen! Natuurlijk gaat dit in overleg met de begeleiders. Je leert veel samenwerken, want dat is belangrijk als je in een groep zit. Samen sta je ten slotte sterker dan alleen. Ook leer je veel over zeilen, de boot, vriendschap en familie. Want hoe wij scouting moeten beschrijven is als “een tweede familie waar je super leuke activiteiten mee doet en altijd terecht kan!”

Ben jij tussen de 15 en 18?

Kom gezellig een dagje meedraaien en join The family!

Voor meer informatie: stuur een bericht aan Wilde vaart